Δυσλεξία at home. Η Ειδική Παιδαγωγός, Άσπα Μητρακάκη εξηγεί για Δυσλεξία και Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες.

Είχα ξαναπαρουσιάσει σε παλαιότερη ανάρτηση τη δουλειά της κυρίας Άσπας Μητρακάκη. Εδώ και λίγο καιρό όμως διατηρεί η ίδια ιστολόγιο για θέματα που αφορούν σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, με τίτλο «Δυσλεξία at home«. Παραθέτω το τελευταίο της ποστ που το βρήκα ιδιαίτερα ενδιαφέρον:

«5 επικίνδυνα πράγματα που πρέπει να αφήσετε τα παιδιά σας να κάνουν!

Ο Gever Tulley είναι ιδρυτής ενός καλοκαιρινού προγράμματος για παιδιά.
Στη «Σχολή μαστορέματος» τα παιδιά μπορούν να φτιάξουν και να κατασκευάσουν ότι έχουν σκεφτεί.

Αυτο το 9λεπτο βίντεο (με ελληνικούς υπότιτλους) αποτελεί μια ενδιαφέρουσα τοποθέτηση σχετικά με τους αυστηρούς κανόνες προστασίας στα παιδιά και την σχέση τους με την δημιουργικότητα.

«Παρα τον προκλητικό της τίτλο αυτή η παρουσίαση αφορά στην πραγματικότητα στην ασφάλεια και τα μικρά απλά πράγματα που μπορούμε να κάνουμε ώστε να αναθρέψουμε τα παιδιά μας να γίνουν δημιουργικά, με αυτοπεποίθηση και να έχουν τον έλεγχο του περιβάλλοντος στο οποίο βρίσκονται.»

Τα 5 επικίνδυνα πράγματα:

  • Παίζοντας με την φωτιά: Καθοριστική στιγμή στην προσωπική ιστορία κάθε παιδιού.
  • Να έχεις έναν σουγιά: Είναι σπάτουλα, είναι κατσαβίδι, εξεταστικό εργαλείο.
  • Να πετάς ένα ακόντιο: ‘Εχει δειχθεί ότι ενισχύει τον πρόσθιο και τοιχωματικό λωβό του εγκεφάλου που ευθύνονται για την οπτική οξύτητα, την αίσθηση των τριών διαστάσεων και την δομική επίλυση των προβλημάτων.
  • Αποσυναρμολόγηση συσκευών: Η διερεύνηση στο τι ίσως χρησιμεύουν (τα κομμάτια) είναι πολύ καλή εξάσκηση των παιδιών για να αποκτήσουν την αίσθηση της κατανόησης. Ακόμα και για πράγματα σύνθετα η αίσθηση ότι κατανοούν τα πράγματα απο τα οποία αποτελούνται δημιουργεί την πεποίθηση ότι θα κατανοήσουν και το σύνολο.
  • «Παραβιάστε» το νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων: Τυπικά το να μετατρέψεις ένα μουσικό κομμάτι απο το cd σου σε mp3 για να το ακούς στον υπολογιστή σου αποτελεί «παράνομη» πράξη. Είναι σημαντικό να γνωρίζουν ότι οι νόμοι πρέπει να ερμηνεύονται.
  • Να «οδηγείς» αυτοκίνητο: Συμβαίνει την ίδια εποχή που αρχίζουν να ενδιαφέρονται για πράγματα όπως οι δεινόσαυροι. Αυτά τα μεγάλα πράγματα στον έξω κόσμο που προσπαθούν να τα κατανοήσουν.

 

Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός – Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολίων/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
https://www.facebook.com/profile.php?id=100000747509035″

ΠΗΓΗ:
Advertisements

2 Σχόλια

  1. Φοβερά ενδιαφέρον και πολύ χρήσιμο. Έχω κι εγώ απορίες σχετικά με το τι πρέπει και τι δεν πρέπει να αφήνουμε τα παιδιά να κάνουν. Να θυμηθώ οπωσδήποτε να το δει ο άνδρας μου που θα ήθελε ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ να τυλίξουμε όλο το σπίτι με μεμβάνες ασφαλείας για να μην πάθει τίποτα το παιδί!!!

    φιλιά στα τρία τέκνα σου

    Απάντηση

  2. Εγώ να φανταστείς ήμουν αρχικά σαν τον άντρα σου. Από το δεύτερο παιδί και μετά χαλάρωσα… Τώρα τι να σου πω… Τα αφήνω μόνα τους με τα ψαλίδια (τα παιδικά βεβαίως αλλά είναι επίφοβα όπως και να’ χει). Όλα μια ιδέα είναι. Αλλά όσο και να αποστειρώσεις το περιβάλλον ή να το έχεις προστατευμένο, αν είναι να βρει τρόπο να …κινδυνέψει θα το βρει από το τίποτα. Τα παιδιά εξαντλούν τη φαντασία τους στα πάντα ενώ η δική μας έχει εξαντληθεί προ πολλού… 🙂

    Απάντηση

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: